Srednja škola Oroslavje

Lista linkova je prazna

VIJESTI
Spišska Nova Ves - Comenius
Autor: Robert Jurman, 8. 11. 2013.

Doris Lovrenčić i ja, Toni Drobac smo u pratnji profesora Sokač Davora i Cinčić Dragane, putovali na susret koji provode partner škole projekta Comenius pod nazivom „ Energy unites cultures“. Putovali smo u Slovačku, grad Spišska Nova Ves u periodu 21. – 25. 10.2013.  Na put smo krenuli u ponedjeljak ujutro. Profesor Sokač je vozio cijeli put koji je trajao 12 sati, a mi smo mu vožnju olakšali uz domaće delicije koje su pripremile naše mame i pokoju stanicu za podizanje energije uz kavu. Nakon dolaska i večere dobrodošlice otišli smo na počinak. U utorak ujutro su svi sudionici projekta okupili u školi Spišska Nova Ves gdje smo prezentirali svaki svoju zemlju, grad, školu. Ukupno nas je sedam država u projektu. Nakon prezentacija uslijedilo je iznenađenje. Naime, u uputama za pripremu projekta u Slovačkoj stajalo je da se sa sobom ponese malo svoje zemlje u našem slučaju iz Hrvatske. Iznenađenje se sastojalo u tome da smo svi zajedno posadili jedno drvo Lipe, a zatrpali je sa zemljom koju je svaki sudionik donio iz svoje države. Impresivno. Nakon ručka razgledavali smo radove učenika škole Spišska Nova Ves, a temom vezane za projekt koje su nam sami učenici prezentirali, a na osnovu kojih smo dobili zadatke kojima ćemo se baviti na ovom susretu odnosno u ovom periodu projekta. Taj dan smo do večere radili na projektu. U srijedu je iza doručka bio organiziran posjet i susret sa gradonačelnikom Spišske Nove Vesi, te posjet njihovoj katedrali u kojoj smo se popeli na vrh i panoramski razgledali grad. Nakon ručka popodne smo proveli radno tako da smo prezentirali ostalim sudionicima rješenja našeg rada na ovom projektu. Večera je zamišljena tako da su učenici i voditelji večerali zasebno. Mi učenici večerali smo u Grill baru, te se opustili od rada i više upoznali.  Četvratak poslije doručka organiziran je odlazak u okolicu naselja Visoke Tatre gdje je izgrađen kompleks Aquacity Poprad. Tamo smo slušali prezentaciju o novim tehnologijama obnovljivih izvora energije, te kako su obnovljivi izvori energije upotrijebljeni i iskorišteni u tom kompleksu. Nakon prezentacije organizirano je planinarenje u njihovom najstarijem parku prirode Tatras u kojem se posebno vodi briga o prirodi. Nacionalni park stvarno ostavlja bez daha, nakon zajedničkog ručka posjetili smo Spišsky dvorac dvorac sagrađen u 12. Stoljeću. Iza večere je organiziran party. U petak nakon doručka i odjave krenuli smo na put prema Oroslavju gdje smo sretno stigli u kasnim večernjim satima. Mogu slobodno reči da sam ovim putovanjem i radom na projektu bogatiji za znanja i prijateljstva, koja sam tamo stekao. Zadovoljan sam što sam se uključio u rad Comenius projekta jer sam spoznao iz vlastitog iskustva da je to projekt u kojem se pokreću motivi i potrebe za radom, kako na zadacima zadanim u samom projektu, tako i na upoznavanju tradicije, kulture, spomeničke baštine, jezika ljudi u čijoj zemlji se nalazite.